Pon - Pt: 8:00 - 17:00 Sb: 8:00 - 13:00
Barum

BRAVURIS 5HM FR

  • Rozmiar: 235/60 R18
  • Nośność: 103(do 875 kg na oponę)
  • Prędkość: V (240 km/h)
  • Sezon: Opony letnie
  • Typ: osobowy
  • Rok produkcji: 2023/2024
  • Gwarancja: 7 lat
  • Etykieta: c b 71 dB
  • Nowa etykieta: C B B
  • EPREL: 493558
  • Oznaczenia:
Średnia ilość na stanie
488zł / szt.

Wysyłka w 1-2 dni robocze

14 dni na zwrot bez podania przyczyny

Gwarancja producenta

Darmowa dostawa

Opony Barum 

Barum to czeska firma oponiarska, powstała w 1945 roku, w wyniku fuzji trzech czechosłowackich spółek. Marka jest połączeniem firm: Bata, Rubena i Mitas (połączenie pierwszych liter spółek dało nazwę BaRuM). Dziś opony Barum są produkowane w Czechach, a firma wchodzi w skład grupy Continental. Początek firmy Barum sięga lat 30-tych, a dokładnie momentu kiedy firma Bata (znany producent obuwia) wszedł na rynek oponiarski. Bracia Bata, którzy byli właścicielami firmy, postawili na transport drogowy i stworzyli własną linię opon. Pierwsze modele zostały wypuszczone na rynek w 1934 roku. Firma Rubeny miała niewiele dłuższą historię w branży oponiarskiej i na początku działalności zajmowała się oponami rowerowymi, a dopiero w 1929 r. weszła na rynek opon samochodowych. Firma Mitas miała najkrótsze doświadczenie w spółce, która od początku swojej działalności (1933 rok) współpracowała z braćmi Bata. Dzięki doświadczeniu produkcyjnym trzech firm, spółka szybko podbiła rynki. W Polsce wyroby Barum od pierwszych lat produkcji cieszyły się dużym wzięciem (głównie opony motocyklowe). Pierwsza opona radialna powstała w 1967 r. Po podziale Czechosłowacji, w czeską branżę oponiarską zainwestował niemiecki Continental. Do połączenia Barum i Continentala doszło w roku 1992, a już rok później powstała spółka Barum Continental s.r.o Group of Companies. W ten sposób Barum stał się częścią grupy Continental. Dzięki tej współpracy oprócz zaplecza finansowego, Czesi zyskali również dostęp do najnowszych technologii. Rozszerzyli swoją ofertę o  ogumienie dla samochód ciężarowych i maszyn rolniczych. Rocznie z zakładów Barum wyjeżdża 18 milionów opon.

Opony Barum BRAVURIS 5HM FR

Opona Barum BRAVURIS 5HM FR oferowana jest w rozmiarze 235/60 R18 i posiada indeks prędkości V, a prędkość maksymalna dla tej opony to 240 km/h. Opony mają indeks nośności 103, czyli do 875 kg na oponę. To idealne rozwiązanie do stosowania w codziennym użytkowaniu auta.

Opona Barum BRAVURIS 5HM FR posiada efektywności paliwową w klasie C, co ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa podczas jazdy. Opona posiada klasę przyczepności na mokrej powierzchni B, co informuje o długości hamowania na asfalcie. Opony podczas jazdy posiadają głośność 71 dB. Warto zwrócić uwagę, iż niższy poziom hałasu przekłada się na większy komfort w kabinie.

Opony zaprojektowane jako letnie i do samochodów typu pojazd osobowy.

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Zaoszczędź z nami

Darmowa dostawa

Szybki transport

Wysyłka już w 24h

Bezpłatny

Zwrot do 14 dni

Fachowa pomoc

Bezpieczne zakupy